Monday, December 6, 2010

betapa SYG kerana kita saling ERAT

Weekend lepas bunga-bunga kebahagiaan amat meruntum hiba
begitu juga hari ini, besok adalah awal muharam
hati meronta berkata hiba 
" waaaaaaaaa... ~ aku nak balik Johor "
tapi decision yang tepat masih belum mekar berkeputusan
rindu pada mak abah embah amat rindu sekali 

wekeend kemarin ... 
makan dan bercanda bersama encik mon di perairan Damansara
selesap santapan kepingin benar ke tandas Mc Donald itu
buka pintu tandas lalu sedikit menunduk 
mana nak tahu tluuuuuuuppppppppp!

makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!
hp aku masuk dalam looobang tandas aka duit 
terharu dan terpingga nya aku >>>>>> loading >>>>>

me : eh awak, hp saya termasuk dalam lubang tandas la, camana ni?

en. mcd : haaa? oh benda ni dah biasa terjadi kat customer, tunggu 
         kejap ye, saya panggil technician untuk amik hp adik.

me : haaaaaa? technician

en mcd : yupp customer memang selalu jatuhkan hp dalam lubang tu
               kami ade technician biasa tolong amik kan hp dari lubang tu

................................................................................

loading >>>>>>>>>>> kerja sedang di lakukan >>>>>> done !
hp berjaya di temui dengan selaput ehem. ehem yang menebal
aduyai hp pemberian orang tersayang 
terus i hantar pegi kedai hp untuk di samak juga di cuci 
harrrrrrrrrrrruuuuuuuummmmmmmm nya bau 

ehem .. ehem dan moga tiada apa yang buruk harap nya

.............................................................................

frust hp masuk dalam loobang duit straight pegi rumah kak fira
wahh terasa lupa sebentar segala kekusutan 
plan last minit juga alhamdulilah menjadi 
ape plan tu?


haa nampak kan ape yang i bold kan tu?
yeahhh "NGANGKUNG" .. sile jeles ! 
okay kami layan citer ni kat The Curve, Damansara
gila bombastic pecah perut segala cacings bagai dalam perut
best !

perjalanan di terus kan after mengangkung i di temani
kak fira dan husband balik rumah Shah Alam jap
nak amik barang buat persediaan kekelas dar Gombak
then Shah Alam . Done!

straight Kak Fira ngan Abg Fezal ajak layan makan kat Wangsa Maju
Chicken Chop , wahh gila bombastic Char Kuew Tiaw dia !
sedaapppppppppp!
sangat-sangat sedappppp dan kenyang
untuk moment-moment kali ini tiada picca

lumix telah di tinggalkan di rumah Shah Alam 
so memang sayangss la kan 
...................................................................

Tq Kak Fira Tq Abg Fezal Tq En Mon**** blushing !
anda memang insan-insan terhebat dalam hidup ini
ketika saya menjauh dari abah mak
kasih dan sayang anda amat saya ?? saya ape erk .
saya sayang korang !

untuk Nad.
beb ! aku dapat tahu lambat ko dah keje
so the best luck dalam menempuh alam pekerjaan 
aku menyusul kemudian

yang pasti kehidupan i bahagia ada anda-anda 
penceria dan terkadang pengubat kegembiraan di kala sepi
sampai ke akhir hayat hubungan ini akan bersemadi

...................................................................

Dedication for Kak Fira & Suami :
Zaty bangga ada akak dan abang macam u all !
ur the great kakak and abg for me .
bila kusut bila sunyi bila sedih 
anda memang penasihat terhebat !
. time kasih akk abg .
moga korang selalu bahagia camana
korang buat si cengeng ini terasa hilang segala pahit
Shah Alam - Gombak memang jauh
tapi hidup terasa sunyi kalau tak datang mengacau korang . ahaks !


Dedication to En Mon :
Awak baik, awak sayang saya
kadang saya tahu awak selalu ingin dan mencoba 
jadi yang terbaik untuk saya
tapi percayalah . 
walau macamana pun buruk nya awak
diri saya dah lama menerima awak seada nya
kerana kita akan saling cukup melengkapi bila tiba saat nya nanti
selagi nyawa di kandung badan 
antara nafas saya, ada awak di situ.
Amin !


Dedication for Sahabat :
Saya tahu saya tidak perlu punya sahabat sebenar nya
tapi cukuplah punya teman seperti anda-anda dan anda
memenuhi ruang hidup ini
saya sudah berjumpa teman yang saya idam kan
jika berhasrat anda oarng itu pasti anda merasai nya

Kenapa perlu buat dedikasi puitis ini?
Sebenarnya insan bernama Nurul ini belum cukup tabah 
menjalani hidup , berliku arus membadai agenda kehidupan disini
jika mereka ini tidak hadir.

Kadang-Kadang senyum boleh terukir tapi dalam hati lain sengketa nya
Kadang-kadang bunyi bahasa itu kasar, tapi bukan sekasar jiwa nya
Kadang-Kadang kita rasa hidup penuh hiburan 
tapi sebenarnya hanya ada rasa suram
Kadang jauh di lubuk hati terasa sepi tapi sebenarnya jiwa yang tenang

.Terima kasih.