Sunday, November 7, 2010

MAAF sy kasar. Juge MAAF.

 ... Ni entry main REDAH je ...


Lately aku benar-benar emo. 
dan tanpa di sedari juga mulut jahat aku ni semakin menjadi-jadi
membuat ada yang tersinggung, ada yg menegur . opps.
bukan apa, aku tahu sumtimes kata 
dan perkataan yang terkeluar dari mulut ini tak sengaja
bahasa yang aku guna kepada anda dan anda juga anda yang membaca
kadang2 pun aku tak sedar sebenarnya bahasa itu kasar 

tapi bila response yang kurang enak 
baru aku paham bahasa itu tidak sesuai aku lontar kan 
kepada anda dan juga anda
opps MAAF ya.
hujung rambut aku sisipkan hujung jari aku susun kemaafan aku pinta

bukan itu sebenarnya yang tersirat
mulut jahat ini terkadang menjadi semakin biadap
bahasa dan perilaku ini juga kadang ada yang tanpa di sedari
membuat anda terpikir sendiri

" oh garang nya nurul, oh laser nya dia, oh kasar nya die "


tapi percaya lah!
bahasa yang aku luahkan pada anda-anda
sebenarnya dan adakalanya adalah berniat gurauan
gurauan dari sorang budak perempuan yang kasar kepada lelaki yang sopan
percayalah tiada maksud hingga mempengaruhi jiwa2 anda
bahawa aku adalah BIADAB, GARANG .

ini kenyataan nya.
kerana aku dapat rasa kan akhir-akhir ini ada yang tidak senang dengan bahasa ku
aku penat berbahasa sopan sebenarnya
dan aku letih menjaga bahasa ku juga
aku lebih selesa mengeluarkan bahasa yang sememang nya itu aku

yaa aku akui aku memang kasar orang nya
aku menjadi kasar selepas aku tersedar budak ini ternyata selalu di buli
aku benci untuk di buli lagi
aku benci orang memandang rendah terhadap diri ini
aku benci orang yang mempermainkan kewujudan aku
kerana aku bukan batu.



semenjak itu
aku berubah . menjadi sorang yang tegas, kasar dan tidak sopan lagi
tapi percayalah hari ini
bahasa seperti 
" HOI GILA! BLA LAH! CISS! BODOH. BANGANG . TOLOL. dll "
seperti gurauan bagi aku . kerana aku memang kasar

PESANAN : bagi yang ada dan sudah menegur kekhilafan ini
insyaALLAH aku akan berubah. tak banyak!
tapi sedikit demi sedikit .
aku cuba. aku kena bersikap sopan.
untuk masa depan .
terima kasih untuk jiwa2 yg menegur

sekian.