Friday, September 17, 2010

kemelut raya kami di pertemukan kembali





Saat yang di tunggu-tunggu kunjung tiba.
Aku senang sekali gembira juga.En Cinta Hati yang aku tunggu bagi meraikan
Aidilfitri bersama di Johor ini kunjung tiba juga. Ya pengeran hati. 
Wahh puitis nya aku sweet juga si dia untuk 3 hari kelmarin. Kunjungan 
En Cinta Hati ini tiba pada Rabu tengahari hingga ke Jumaat pagi beliau di sini.


Semalam 1 hari pergi beraya bersama. Oh bahagia nya aku.
Dan aku juga mengharap tradisi beraya bersama ini kekal hingga ke akhirnya.
Terlupa sebentar walang di hati, gembira dan aku sentiasa tersenyum 
sepanjang keberadaan beliau di sini. Oh gembira. Terima Kasih kepada beliau 
sanggup meredah perjalanan sekitar 5 jam keseorangan semata menempuh
Jengka-Batu Pahat bersendirian.


    ------------------------------------------------------------------------------------

Rabu,
Tepat jam 1 lebih tika kami sekeluarga sedang makan tengahari beliau 
tiba di sini. Kami makan bersama. Sekali ini aku tersenyum melihat
kegugupan beliau di hadapan emak abah aku buat kali ke 4,5 kali. En Karem
kelihatan sopan dan aku juga tersenyum.

Selesai makan tengahari terus aku mengajak En Mon pegi beraya
tujuan kerumah saudara mara dan embah. kami pergi dan juga sampai.
aku tahu penat beliau memandu tadi belum hilang. tapi sengaja aku ajak keluar.
amat rindu untuk ngedate barangkali. Selesai beraya kami terus ke bandar
aku ajak beliau jalan-jalan lagi. ha nampak kan " Batu di Pahat" gelak beliau.
haha aku pun gelak .



  ---------------------------------------------------------------------------------------

Khamis.
dari pagi kami terus bertolak untuk pergi beraya. tujuan adalah ke rumah 
Apeng. sampai pun kami di sana. kemudian ajak Apeng dan Odeng 
beraya di Tenggaroh. di Tenggaroh destinasi pula kerumah Wan Syah, Akbar
dan juga Speyos. Thanks. korg best . hehe. dan juga thanks juga utk 
Laksa penang kaw-kaw dari rumah wan Syah juga Laksa Johor dari 
rumah Akbar. hehe tak lupa jugak lunch yang sedap kat rumah Apeng.
sedap mak dia masak. 

okay dah sampai dah kat rumah Apeng, nunggu Si Odeng ni
lame sangat utk gerak p Tenggaroh


first rumah kat tenggaroh. wan syah
rumah Akbar.
lastly rumah Peyos. thanks sume..                     

   ------------------------------------------------------------------------------------

Jumaat.
dan pagi tadi beliau bertolak menuju ke Skudai beraya bersama 
org lain pula. aku mula sunyi semula di sini. hehe. bukan ape terase
janggal pula beliau dah balik. awal pagi pulak tu. huhu. bukan ape
3 hari sudah asyik dok tengok muka beliau saja. tiba-tiba hari ni dah balik. 



Sedikit komen : kunjugan En Mon di sambut baik oleh abah dan mak. hehe. 
sepatut nya malam tadi beliau bertolak semula ke Skudai selepas menghantarku 
pulang. tapi di larang oleh abah. Kata abah dah malam. tido saje di sini. hahaha
amik! then pagi tadi abah mak juga agak2 membebel kerana benarkan beliau
pulang awal. hoho. en mon i hope u ade chance. 


----------------------------------------------
Syg ..
mukin encik tak tahu kebahgiaan hati ni
tapi tika incik di cc, sy gembira
selamat pulang.
 hati-hati memandu ya
doa saya bersama kamu . ehe.
jika panjang usia 
kita ketemu lagi
.with love .
Nurul








-------------------------------------------------------------------------------------------

juga yang ini mahu di interframe. ehe.





aku juga berdoa moga kami di ketemukan kembali
lambat atau cepat tak kisah la.
jika ada jodoh mukin ini lah kebetulan nya
hehe. encik. ku rela kan dikau pergi
moga kita ketemu kembali. 
amin.