Saturday, January 29, 2011

tak sangka macam ni

Hari semakin hari dan waktu semakin berganjak. Hari yang berlalu juga buat aku jadi semakin tua. Hari tua yang mendatang itu kadang kala melemas kan kotak pemikiran. Kenapa? kedatangan hari-hari usia ini lah segala cabaran yang amat mencabar juga tiba.


     Oh Tuhan ! banyak nya cabaran lagi. Kadang-kadang aku jadi tak kuat. Aku juga mengharap orang-orang yang tersedia sering paham dan tahu ape itu aku. Haha aneh kan. Sebab apa aneh? Sebab itu aku dan bukan orang lain. Oh Tuhan ! rumit nya hidup ini juga rumit bila menjadi dewasa. Terasa juga kadang-kadang aku gagal laksanakan tanggungjawab sendiri. Oh dungu nya. Tidak aku bukan dungu tapi aku terlalu leka. Kotak hati jadi semakin hitam, usia semakin lanjut tanggungjawab juga makin berat. Kalau dulu mase pegang status penganggur aku hanya tahu, makan tido jalan-jalan habis kan duit mak abah. Tapi sekarang bila peluang untuk jadi orang yang berguna sedanf tiba aku pula jadi macam hilang arah tuju. 


     Kenapa aku blurrrrrrrrr sangat?
Haha tapi itu tak bermakna aku jadi amat givap. nak tak nak ni lah liku hidup kan. Dah aku yang pilih jalan yang aku plan. Cume nye pendirian yang tetap belum betul-betul wujud. Tu yang aku risau kan.