Sunday, May 15, 2011

Result First Semester

Belajar main main tapi result sedikit okay. Result first semester baru je keluar. Alhamdulilah result yang aku dapat boleh la. Sebab apa aku kata boleh lah? Sebab rasa tak layak dapat result macam tu belajar banyak main study time nak exam aku achieved 3.40 above. 

Cerita bermula pagi Sabtu Aifaa BBM aku tanya dah cek result ke belum. So aku yang time tu mamai mamai dari tidur terus bangun la apa lagi. Sebab aku tengok jam pun dah pukul 10 pukul 11 lebih aku mesti ada kat Damansara untuk keje. Kalau Aifaa tak BBM mungkin aku terlajak sampai pukul bape entah. Perangai kuat tido aku makin  menjadi. Melompat dari katil berdesup ambik tuala terus pegi mandi. Lepas mandi siap siap terus cek result. Yehoooo! Oh salah Alhamdulilah :)

Paling tak sangka untuk subjek Accounting aku dapat A-. Target aku dekat Accounting C sebenarnya. Masa exam Account tu aku tertinggal liquid paper, soalan plak sangat lah menggila susah. Atas dasar kusut dan selekeh time menjawab tu aku memang looser gila untuk paper Account aku mungkin Allah nak bagi petunjuk dekat aku belajar jangan banyak main Allah tolong lah tu untuk paper tu. Ye dok?

Untuk subjek Economy aku dapat full 4.00 yang ni pun aku bersyukur jugak sebab aku rasa aku bodoh je time belajar Eco ni. Sir selalu membebel sebab aku tak yakin untuk score bising je mulut kata Economy tu susah. Tapi Sir selalu yakin kan aku boleh score dia kat Eco senang so time Final aku pulun habis. Haha macam tipu je aku pulun.

Untuk subject Human Capital aku yakin sikit sebab subject ni kena banyak membaca. Otak aku tak boleh function dengan betul kalau subject mengira tapi kalau membaca aku suka. Tu sebab jangan tanya aku Maths selalu pun kalau pegi shopping aku suka genapkan terus angka. Contoh kalau harga baju RM34.90 aku terus kira cincai baju tu RM35. Ni nak kata kalau subjek membaca boleh la estimate.

English pulak? Haha kalau dah telo Omputeh aku Jawa kan mana nak dapat A nak score memang tak bajetlah. English aku paling corot. Grammar aku hancur. Tapi takpe kalau cakap dengan customer kat tempat keje aku main bedal je speaking. Hihi.

Untuk Practices and Management? Aku dah buat yang terbaik untuk subjek ni. Ni subjek yang membunuh banyak gila teori. Dalam exam ada gak yang aku bedal buat teori sendiri. Macam Maslow, BCG Matrix tu aku ingat lagi lah. Yang lain haram! Tu la kalau study untuk exam.

Aku terus call mak bagitahu result mak dengar gembira je. Tapi aku jadi sedih plak dengar mak gembira reaction result exam aku. Kalau lah mak tahu aku study main main belajar untuk exam mesti mak kecewa. Next person aku bagitau Encik Mon kekasih aku. Dia pun happy dengar result aku. Daripada clash boleh couple balik. Kes aku excited sangat dengan result aku sampai terpanggil dia panggilan manja. Arghh damn ah! So aku dah couple balik dari clash seminggu lepas. Next person aku bagitau Chah. Haha sume orang nak bagitau kan? Yela aku tunggu result lama berjela nak panjang bulu telinga so eksaited sampai camni. 


Terima kasih kawan kawan yang banyak membantu time kuiz, time nak study macam Su, Aifaa dll, Untuk Sir special tengkiu, Kekasih hati yang banyak bersabar dan yang utama sekali mak abah embah I Love U. ** Eh apesal macam bagi speech dekat ABP stage plak aku rasa ni?


Penantian exam untuk first sem dah berakhir so the next is penantian untuk loan MARA..

Special Hugs,
Nurul Izzati.