Thursday, May 19, 2011

Perasaan Fragile

Tiga hari lagi cukup lah usia hubungan kami selama 2 tahun. Bersama dengan beliau selama hampir  2 tahun lebih ini banyak pahit manis yang kami lalui bersama. Ini bermakna on 22th May ini anniversari kami yang kedua. Baru yang kedua tapi banyak berpuluh dugaan bersama. Aku akui aku bukan perempuan sempurna.

Aku juga akui aku harapkan hubungan kami kekal bersama walhal terkadang aku tak kuat melawan dugaan dan godaan mendatang dan aku juga tak tahu sampai bila aku mampu bertahan. Aku tak harapkan yang terbaik tapi aku harapkan setiap perkara ada hikmah yang baik. Aku juga tak mahu lagi meletakkan apa apa harapan tinggi membukit kerana bila tak tercapai aku sendiri yang sakit.


Embah selalu pesan, "Nurul jangan sakitkan hati lelaki, Nurul kena setia kalau mainkan hati banyak lelaki nanti mati kena kerat 8" Banyak sungguh pengaruh media massa yang mempengaruhi embah. Betul kata embah tapi terkadang hati aku fragile. Aku teringin bahagia seperti embah hingga ke tua. Aku teringin punya lelaki romantik seperti embah lanang hingga ke tua. Aku tak harap lelaki kaya lelaki kacak cukuplah punya harta dan rupa ala ala Remy Ishak cukup lah :). Lelaki idaman aku lelaki seperti abah tahu segalanya. Abah insan pertama yang aku cintai sejak kecil. Abah memang doktor available ku, abah mekanik on call ku, abah banker terbaik ku, abah cikgu tuisyen mengaji, kereta motor dan cikgu pemberi pengalaman.

Bila terkenang masa lalu sungguh indah rasa nya Tapi tak bermakna masa sekarang tak berbunga bunga. Ada bunga nya dan ada indah nya percintaan kami tapi mungkin tak se'Eksaited' dulu. Lelaki yang baca entri ni, kalau adalah kan. Untuk lelaki kawan aku, musuh aku, skandal aku opsss! serta boyfren aku kalau kau baca aku mahu beri pesan jika perempuan meninggalkan kau bukan kerana mereka tidak sayang tapi sebenarnya kadang kadang ada benda remeh temeh yang kamu abaikan tapi kamu tak perasaan.

Encik lelaki di luar sana, kau sakitkan hati perempuan kau mungkin tidak lihat dia menangis zahir nya tapi hati sakit meronta kau tak rasa dan kau sendiri tak sedari. Jangan salahkan perempuan jika dia mencurang kerana terkadang lelaki terlalu yakin perempuan itu milik dia, lelaki jadi leka, lelaki terkadang tak ambil endah. Perempuan tak banyak kerenah dia terus diam kan diri lari mengacah acah.








Ps : Buat kawan kawan kekasih hati saya, kawan kawan beliau tak kira laki dan perempuan baca disini habis disini. Terima Kasih.