Wednesday, August 3, 2011

August

Hari ketiga untuk hari berpuasa. Buat hari yang ketiga ni belum rasa mencabar sangat rasa nya. Tapi sesuatu yang aku tak expect terjadi. Aku ingat first day berbuka puasa dan sahur aku akan mengalami segala nya berseorangan tanpa abah mak, tanpa kawan rapat tanpa Encik Mon kerana beliau dengan hormat nya sedang bercuti. Tapi tapi dan tapi ..

Rupanya housemate aku pandai memasak rupa nya. Hari pertama berbuka dan bersahur sangat meriah. Aku rasa macam puteri lah pulak. Ceh taik la ko Nurul..! Haha aku bangun sahur lauk dah tersedia, aku balik berbuka pose housemate dah siap masak. Aku suruh dorg kejut aku untuk aku tolong dorg masak dorg tak kejut. Apa yang aku tahu? Makan, basuh pinggan sambung tido. Blah la ko Nurul dah dasar pemalas memang ko rasa heaven je la kan camtu?Sambil tu aku menunggu buah hati baru menghitung hari untuk dia menjadi sebahagian hidup. Dah dah puitis la pulak. Serupa jilaka.  Mak abah embah cium sikit ;)