Saturday, June 14, 2014

Perempuan Mengandung

Alhamdulilah done first check up dekat Az Zahra Bangi today. Alhamdulilah lagi sekali, Sebab kondisi badan yang buat setakat ni tak begitu bermasalah jadi tak banyak yang doctor komen tadi. Next check up dekat Az Zahra dalam 6 minggu yang akan datang. Hilang sekejap sesak dari Klinik Kesihatan.

This one cuma pendapat sahaja. Dari since tahu pregnant and start dengan minggu ketujuh check up dekat Klinik Kesihatan Cheras Baru, berdekatan dengan rumah. So far service layanan nurse okey sangat, berpuas hati je banyak input dan nasihat yang nurse beri cuma time jumpa doctor, doctor yang kurang bercakap.

But I have change mind change to Private sebab tak berapa selesa dengan few condition. Bagi sesetengah orang mungkin tak kisah. But for me, untuk keselesaan apa salah nya, First and far most sebab tak tahan menunggu lama dekat KK. Bila sebut Goverment service nothing much that we can't aspect yup, berbaloi lah kan tak perlu keluar duit. Memandangkan malas nak berulang alik dan kerap ambil cuti disamping menunggu lama jadi ini sebab utama saya beralih arah.

Bila sebut KK lagi kita as a Malaysian citizen akan bercampur dengan pelbagai citizenship yang lain juga. Alangkah bagus, kalau goverment boleh provide speciality dengan mengasingkan klinik warganegara dan bukan warganegara untuk Klinik Ibu dan Anak. It's only my 2 cent.Dan ini jadi sebab kedua kenapa saya berhasrat bertukar angin tak tahan dengan hiruk pikuk dan bingar percampuran ni.

Another facilities that I would like to comment is, lebih elok kalau facility untuk ibu mengandung serta keselesaan diutama kan. For example, selenggara lah part toilet dengan sewajarnya. I have to give high recommendation untuk part toilet ni bukan sebab apa, KKIA yang saya pergi toilet nya tiada penyelak pintu, paip yang rosak dan mangkuk tandas yang sudah uzur. Ini akan membahayakan insan berperut buyung sebenarnya. Mungkin saya terlalu cerewet dalam hal yang sedemikian. So again, this is only my 2 cent.

Jadi kesimpulannya, if you dont mind about the time and think about money better go for KK. Saya memang jenis yang susah nak dapat cuti even untuk time slip.