Monday, February 21, 2011

Sedih pun tiada guna

        Kalau ada peluang untuk kembali dekat masa lampau memang aku nak . Perbaiki apa yang tak boleh aku buat lagi sekarang. Tapi memang tak boleh la kan. Itu mustahil yesss aku repeat itu mustahil. Menyesal pun dah tak de guna. Bila nak masuk alam dewasa di akhir remaja memang sangat-sangat menguji segala nya. Sampai 1 tahap aku rasa penat. Senang kata aku putus asa. Orang selalu kata jangan mudah berputus asa. Tapi itu amat susah okeh bagi aku. Amat susah. Yeayhh i'm the looserrrr one. Kadang aku bosan dengan benda yang aku kene hadapi sekarang. Jiwa aku meronta okeh. Aku benci semua ini.

      Haha apa yang bagus nya baru aku paham tanggungjawab itu amat berat. The only thing aku mahu lihat famili aku kembali seperti dulu. Heyyy orang melayu. Nope bukan orang melayu saja sume orang yang tamak. Kenapa perlu pecah belah kerana duit. Because money is everything rite? Yaaa aku dah mula speaking. Aku benci speaking kadang-kadang. Itu pun kerana masa silam. Bila pasal duit ada je yang sanggup tikam-tikam dari belakang. cucuk sana cucuk sini, batu api sana batu api sini. Tapi aku tak nafikan okeh itu sume sifat nafsi-nafsi.

     Apa yang aku nak cakap aku penat terlalu penat. Kalau boleh aku tak mahu apa-apa lagi. Tapi itu tak boleh sebab aku memang perlu ada tanggungjawab. Bila sume nye datang serentak aku tak mampu. Aku lagi penat kalau ada yang susah nak faham. Aku harap-harap ade orang terdekat mampu faham aku. Tapi terima kasih buat kali ke 2 aku terguris lagi. 

      Aku dah tak nak apa-apa. Yang aku nak tolong tinggal aku. Tolong faham aku dan cara terbaik untuk faham aku tolong jangan cari aku. Jangan risau pasal aku. Jangan dan jangan lagi. Apa aku patut buat sekarang? Aku patut yakinkan diri sendiri aku boleh berdiri tanpa harapkan belas kasihan sesiapa. Sebab aku benci orang yang kesian kan aku.
Financial, Famili ? Studies? Ini semua masalah. Dan masalah utama adalah masalah diri sendiri. Yesss diri sendiri. 

     Time kasih untuk famili-famili yamg dah buat kami jadi macamni. Apa yang aku faham sekarang hidup tak payah nak mengharapkan pertolongan sapa-sapa bia la susah macamana kita dan diri kita kene cari ikhtiar sendiri. Aku dah mula rasa aku tak perlu famili besar itu. Tiada siapa suka orang yang sedang susah, Terima kasih. Itu konsep terpenting sekarang. Dan aku tak perlu percaya pada sesiapa. Haishhhhh aku cuba tutup mulut tutup hati kunci tangan untuk terus meluah kan . Currently aku sedang terpikir stopping my studies. Pleasure it. Sebab ? aku ada sebab tersendiri.

     Untuk si tua itu aku pesan kan. Terima kasih untuk semua nya jasa dan budi hanya mampu aku balas dengan cebis-cebisan doa. Orang kata anda terkena guna-guna itu sebab anda amat membenci budak ini. Guna-guna atau tidak itu bukan alasan nya kerana cukup lah dan itu kali terakhir kami di perlakukan begini. Membenci kami seperti kami hanya hamba abdi dan bukan darah daging sendiri. Untuk kenduri yang kamu buat tapi langsung tak beritahu kami. Dunia ini kecil saja. Kami tahu dari orang lain dan kami sedang sisihkan orang yang sedang susah itu tak mengapa. Kami faham. Doa ku agar tuan hj dan puan hjh tenang di tanah suci nanti. Terima kasih.