Monday, July 4, 2011

Bila Anjing makan durian.

Ade sorang bekas kakak rumah aku ni maksud aku rumah sewa. Dia sudah berpindah sebab nak kahwin hujung bulan 7 ni. Maksud nya bulan 6 bukan terakhir dia sewa rumah ni. Dan dia merupakan generasi orang lama terakhir yang tinggal kan rumah aku ni. Apa yang aku nak kata pasal kakak ni? Dia seorang kakak yang sangat menyusahkan orang. Kahwin pun menyusah kan orang tak kahwin pun menyusah kan orang. Kenapa aku cakap camtu?

Dia adalah seorang yang suka buat aku bergaduh dengan budak rumah lain pada mula nya. Dia jadi sakit hati kalau ada budak rumah yang baik sesama budak rumah. Pelik tak? Aku dapat rumah ni dari Mudah dot My masa aku terdesak nakkan rumah time konon nak register dekat Unisel pada mula nya. So aku bantai sauk je la bila first time aku dapat rumah ni. Mula aku tak tahu perangai dia yang macam celaka tu. Sampai la bila nak keluar rumah kerana nak berkahwin still macam celaka. Apa yang celaka nya?

Okay cerita nya bermula pabila sedikit demi sedikit bila kami bangun dari tidur barang barang rumah hilang di angkut leh Si Kakak tersebut. Dia bawak barang barang dan di bawa pindah ke rumah yang bakal dia duduki selepas berkahwin. Dia bawak Tv rumah, Dia bawak rak rumah, meja yang sudah beranai anai, rak kasut dan ampaian yang hampir roboh dan akhir sekali dapur serta gas nya. Okay yang paling aku tak boleh terima dia bawak dapur gas itu sangat bangsat bagi aku. Dan televisyen yang hanya separuh gambar nya. Itu semua adalah barang rumah. Kau rasa itu patut tak? 

Tu sebab aku kata tak kahwin menyusah kan orang kahwin pun menyusahkan kan? Supo bangsat. Hello lelaki kepada bakal suami kakak ini takkan takde rasa ego dan malu. Kau makan dan kau  tonton hiburan dari barang barang budak rumah sewa bini kau. Ape? Kalo itu pun kau tak mampu dapur gas pun terpaksa mengemis tv pun kau terpaksa rela kan bini kau mencuri baik jangan kahwin baik jangan. Kau nak kahwin nak mulakan hidup baru tapi kau buat orang menyumpah seranah buat orang marah membabi buta perkahwinan kau. Kalau bercerai baru nak sedar kah? Yaaa ampunnn gram nya aku. Haha.Eh kau kakak? Macam tak layak di panggil kakak. Apa pun kau memang haram jadah serta bangsat. Tak tahu malu.