Thursday, April 14, 2011

Bila perempuan teringin bertunang

Semenjak dua menjak ni gejala orang nak kahwin, tunang semakin menjadi jadi. Ramai jugak kawan kawan saya tak kira la kawan sekolah rendah, kawan sekolah menengah, kawan main banjir, kawan mandi parit kawan kolej juga kawan kampus dah ramai yang dah nak kawin, sudah berkahwin atau sudah pun jadi ibu dan bapa kepada anak anak mereka. Fuhhh!

Bila tengok fenomena ni berlaku saya tak rasa meluap sangat nafsu nak kahwin tapi ! Bila saya tengok gambar wedding, gambar atas pelamin gambar dalam bilik tengah nervous haha so gilaaa kalut terasa nak kahwin jugak. Oppss okay okay.
Pembetulan bukan rasa nak kahwin ye tapi teringin nak jadi milik orang. Cop! Maksudnya ada tittle status bertukar. Macam tunang orang ke. 

*Tapi nak jadi bini oarng aku belum bersedia lagi nyah ** blurr.

Konon lah kan bila pegi satu satu event tu dengan couple saya teringin juga orang cakap cenggini

" Ohhh dia tu tunang si isi tempat kosong ?? " Okay bukan apa ye kengkawan tittle ni kadang kadang bole merubah mindset orang dekat kita.
Contoh nya .

" Oh tu tunang dia la, dorang dah 2 tahun couple setia jugak sampai tunang sampai kahwin"

Haa kau nampak tak tu nyah? Betapa tittle tu penting la kot untuk pompuan yang tak sabar macam aku ni. Haha gatal kan? Setahun setengah yang lepas masa Encik Mon saya eksiden dan mengalami kecederaan yang teruk sempat lah jugak saya jaga beliau dekat wad. Time tu perception harus orang dekat kami adalah kami pasangan husband and wife. Haha mentang mentang lah time tu saya penat jaga beliau, muka penat, selekeh dorang anggap saya bini orang. Bagus jugak sebenarnya sebab perempuan tak boleh jaga kat wad laki kecuali ada hubungan yang sah macam laki bini. So bila saya dok melangut dari pagi sampai malam sampai pagi semula saya dah macam bini orang lah kan? Keadaan sendiri pun tak terurus, Haih tapi tak pe asalkan beliau cepat discharge tu je yang terfikir masa tu.

Panjang lebar kan? Itu lah nak bagi rumusan kadang kadang tittle memainkan peranan penting.