Friday, April 15, 2011

Percubaan Pertama Gagal

Macam biasa setiap semester saya akan belajar benda yang berbeza. Untuk semester pendek ni ada satu subjek Multimedia yang saya ambil. Segala group project bagai dah start kena buat. Tak rumit mana pun sebenarnya Multimedia ni tapi saya belajar satu perkara yang selama ni selalu kita guna dan tanpa tanpa teliti dengan lebih mendalam. 

First project Lecturer suruh saya buat video hanya untuk seminit bertajuk poyo. First trial gagal. Gagal sebab arghhh! Kamonn lah video yang harus kami create bertajuk "Poyo" memang dah looser habis la time buat video ni. Bila presence video ni dekat kelas saya dapat komen yang kurang baik. Ah tak puas hati la kan camni.

Sir cakap dari segi jalan cerita bagus tapi ada part yang tidak terkawal. Oh apakah? Dannnn ramai je yang ambil dari internet sejibik kau ! Sir cakap Bagusss I loike, Saya suka tu yang sir cakap tentang video cedok dari you tube. Of course la my dear darling dari internet dan hasil reka cipta yang di cedok dari internet dah baik kan. Dari segi grafik, animation, sound blaaa blaaa blaaa..

Nak compared dengan yang buat sendiri memang nampak la cacat cela nya. So kira hasil kerja sendiri la bole buat kita jadi pandai dari ciplak hasil kerja orang lain. Eh kejap bukan nak kata bagus tak de la. Tapi ni la proses belajar nak pandai nak teror bermula dengan yang buruk dulu. Bukan dapat dapat je hasil kerja terus bagus terus cantik, smart, lawa kan, kan sir kan? ** Kalau lah sir baca blog ni mati aku. Haha

Yang penting usaha dan tak putus asa dari diri sendiri. Tetiba terjatuh cinta plak kan dengan Multimedia Course. Kot ada rezeki bole la buat Master in Multimedia plak kan. Hehe ada cita cita. Serius aku suka Multimedia.

Diploma hari tu Psychology Budak Budak, Degree Human Resources so apa salah nya Master untuk Multimedia.  **Heh dah lah Nurul pening bapak kau nanti botak kepala asyik belajar tak sudah ... Tak pun ape kata hantaran kahwin nanti " Sponsor" untuk sambung master dengan studio sebijik. Cun jugak.

So dengan kental setiap hari saya semakin berani nak belajar dan buat lagi apa yang termampu dalam editing video project. Sebab nak hilangkan kekecewaan dari kata kata sir tu dan semua nya bermula dari bawah.




Eh kejap korang paham ke apa yang aku cakap nih? Haha ** Pengsan.