Tuesday, April 26, 2011

Pengalaman adalah CIKGU TERBAIK

Just a bit advises.

A bit sharing. Actually every single bad matter yang pernah korang hadapi macam kena tikam dengan kawan, putus cinta tak bersebab, juga dekat mana mana lelaki dan perempuan yang dah frust sangat dengan jantina berlainan korang. Bila perkara macam ni berlaku jangan nak terus salah kan bekas pasangan masing masing. Mungkin ada hikmahnya. Bila korang tak nampak future yang berlaku apa yang terjadi sekarang adalah perkara sebaik kejadian. Tu sebab aku kata ada hikmahnya. Contohnya korang ditinggalkan menduda menjanda dengan ex korang tak payah dah nak fikir sangat sebab mungkin korang akan jumpa yang lebih baik. 

Bila korang pernah jumpa kawan yang macam puaka dok sendeng sendeng dengan korang time senang bila susah dia blah itu juga perkara sebaik kejadian. So after that korang akan beringat cara terbaik untuk memilih kawan yang sejati.

Mungkin apa yang aku ada sekarang perkara terbaik buat aku. Bahagia punya  mak abah yang sangat memahami aku. Mesti korang pun ada kan? Juga ada embah lanang dan wedok yang sangat supportives. Dan yang last sekali punya "Cinta Hati" yang sering memanjakan aku, bertahan dengan perangai puaka aku. Sebab ini lah aku terkadang tak sampai hati untuk berselingkuh terlalu lama. 

Sedikit pedoman yang aku faham, kita jangan meminta sangat yang terbaik untuk setiap benda yang kita nak, sebab bila tak dapat kita akan kecewa atau bila dapat tapi tak macam yang kita harapkan kita akan jadi tak bersyukur sebaik nya berusaha lah untuk terus mendapatkan apa yang kita inginkan hingga puas.

Bersyukur lah kerana ini sume adalah sebaik baik kejadian yang aku ada.