Monday, June 21, 2010

Ibadah Camp on Running

Di sepanjang 18, 19 dan 20 hb aku serta yang len busy beribadah camp. Untuk sesapa yang tak tahu ibadah kem ni wajib untuk setiap orang yang dah bak abis praktikal dan sume subjek, syarat untuk melayakkan diri grad. Bile dah abis ibadah camp tu so secara rasmi nya kami pon da berjaya habis kan diploma level ni. Ibadah Camp ni di kire macam 1 subjek wajib/penting dalam course aku ni.

Detail ibadah camp.

Location : Desa Janda Baik, Pahang
Date : 18-20 June 2010
In-Charge : All Lecturer and Final Year student
Theme : Islamic Objective
Activity : Motivational Games, Explorace, Talk, Qiamulail etc.

First day, registration open at college around 8.30-9.30. So bermula lah sketsa sekitar ibadah camp ni. Syarat time Ibadah Camp ni wajib pakai stokin, baju t-shirt labuh dan menutup aurat, tudung transparent are prohibited sama sekali, compulsory attend all program, klo tak attend demerit akan di tolak. Guna sistem demerit kot. So dari demerit ni lah akan menentukan CGPA dan GPA. Smooking amat2 di haramkan. Even u all sakit still dikire absent event ade MC. So klo rase sakit jangan pegi. Tapi hari tu aku demam teruk but still gagahkan diri kene lawan sebab aku tak mo repeat program ni, klo lambat amik Ibadah Camp ni lambat la futher study nanti.



Just arrived.. Nice place.. View.. Nyaman je,, perjalanan mengambil masa lebih kurang 45 minit.






Tired.. Malas la nak citer condition bas buat rosak mood je. Belum2 dahh tired, temperature badan dah naik time ni.. Sempat je herot berot tudung aku, puas gak tido dalam bas. But sampai2 ade je yg bahan aku cakap " Wahhh siap bawak bantal lagi "... ngeee~

Okay tentatif untuk 1st day, hari jumaat tu just simple je. Just aktiviti beribadah, dengar ceramah, dinner dan solat berjemaah bersama2 dan di ikuti dengan qiamulail. Seronok sebab aku dapar rumate yang best. Orang lain dapat space 1 bilik ade la dalam 4,5 katil but aku dapat special 2 katil je kat bilik aku. Housemate pon best2, mostly ramai yang da kenal so xde masalah sangat la dari segi comunication kat situ .

Tag number tu kiteowang wajib pakai, kalo tak pakai kene tolak lagi demerit nye. So kene alert la klo kantoi sia2 je lecturer terus deduct mark without manyak munyi.


Rase2 nye ni bilik sape? Of coz la bilik aku ngan Nathra *romate aku. Bile mengenangkan keenakkan katil buat aku rase cam ta nak balik. Siyess memamng nyaman. Aku sayang private room ni.


Okehhh kami bergambar, sebab bilik kami lain2. Terpisahh, plan nak nek 1 bus duduk sebelah2 pun tak kesampaian. Memang management separated kan kami siap2.



Ewahhh awal2 lagi da bergambo.. fieexxxxxommm... xoxo!! peace!!


Nathra (Roomate aku), ehem2 tengah2 tu xkan tak kenal kot kan.. Then Shika ^^




Nasi ... Nasi tak masak...~
Next entry akan di cerita kan hanya dengan gambar2 sepanjang program untuk 2nd and last day kat sana. Tapi ada debaran menanti at 3rd day.. Ape? Haaa hampir2 meragut nyawa.. Waaaa~ gempak!! Okehhh tunggu!