Monday, June 14, 2010

Sg Kanching, Rawang




Location : Sg Kanching, Rawang
Date : 13 June 2010
In-Charge : Affira Rani, Faizal Salleh, Nurul Izzati, Hanis Ismail, Amer

Puas ber hujung minggu.. Destinasi percutian lepas adalah Sg Kanching dan jugaj menonton teater. Untuk picnic yang special itu bersama Kak Fira, Abg Peja En. Mon dan juga Amer ( anak jiran kak fira ). Untuk Anoi sori .. :(

Kami sampai lewat gak kat Sg Kanching tu. Hurmmm sedikit komen pasal Sg Kanching. Air terjun nye memang best tapi apa yabg tak best kat situ ramai sangat foreigner such Indonesian dan juga bangsa2 bersatu kulit hitam. Mule2 datang memang plan cam ta nak mandi but aku bawak je baju lebih. Haha mane2 taw sampai duduk lepak jap terasa badan menarik2 pergi kat air tu. lagi pun ni la 1 st time kot aku dan En Mon g picnic dengan bertemakan kekeluargaan. Sebelum2 ni aku g dengan member2 En Mon. Tapi kali ni lain sikit suasana nya. Haha rase cam dah berkeluarga plak.. Btw thax sesangat untuk Kak Fira ngan Abe Peja dehh.

Okay ade manyak gambar yang aku amik. ( Aku ke yang amik, ahh tak kisah lahh ) tapi aku upload separuh je. Skank ni rase2 nak upload gamba kat FB memang da tak de dah.. Aku lebih interested nak upload kat blog. So sesape yg berhajat nak tengok latest gambar2 ni bole la view blog ni..

1.00 PM - 6.00 PM : Mandi Manda, Sg Kanching
6.00 PM - 7.00 PM : Rest Time and Sleeping Beauty at Taman Samudera, Teratak Affira
8.00 Pm - 11.00 PM : Watching Theater and Go back.

Time ni baru je sampai. Berbekalkan masakan Kak Fira kami saya dengan tabah hati menyusuri lereng2 mendaki ke puncak..






Thanks Kak Fira, sayang Kak Fira. Nasi goreng semalam memang sedap. Lagi sedap kalo hari2 masak. Nanti zaty datang lagi uma akk. Hehehe..



Credit untuk Puan Cameramen. Kalo tak silap Kak Fira kot yang amik pic ni. Abg Peja busy cari port aku buat tak tahu je, Hehe .. Tapi pelik, nape kite tak gi Ulu Yam je erk.. ( Haa out of topic la ) Kat sini nak promot Sg Kanching bukan Ulu Yam. Lupe.. lupe..



Okay dah sampai dah pon. Aku gan En Yem duduk2 dulu. Yang len Kak Fira, Abg Peja and Mer dah get ready dah untuk menyelam. Mengikut teori aku depa ni mandi tak bersih kot kat umah tadi. Tu asyik panas je tak saba nak berendam But mengikut teori lagi espacially Kak Fira ngan Abg Peja la kot panas tak habis2.. hehehe.. tu depa ni ligat je..





Sampai je, pas gulung tikar ade orang tu kalut cakap ngantuk2.. Adat la football, world cup season now. Mane tak nye kan..





Kak Fira ngan Amer..




Lama depa ni mandi. Aku ngan En Yem ingatkan dorang akan naik balik untuk makan2 ke, tengok kami ke ( hehe buat pe tengok kami ) tapi x ku sangka kan terus lesap sampai la aku ngan En Yem cari dorang kat bawah. Wahh ke maen lagi.. Dah jumpa air lupa kami kat atas ni.. Lupe nak beritaw air terjun ni bertingat2 so yang seronok nye of coz la mandi kat atas. Tapi kat atas ramai sangat bujang-bujangan orang. So mandi kat aras bawah pon oke jugak standard famili2. Hehehe..






Pengantin muda.. (Kak Fira : Bongok r Zaty!!)



Okay dah habis mandi, nak balik dah sebab pada sebelah malamnya kami nak gi tengok teater plak. What a tired day, tapi aku tak bape penat sangat sebab ramai yang membantu dan memberi sokongan padu.






Tali kasut terbukak ye bang ... Haha Kak Fira mane ni? nape tak tolong.. Huhu



Credit tu Amir.. Thanx adik..



MasyaALLAH wife sape la ni.. Hehe ape kes?









Okay .. Sekian.!!