Sunday, June 19, 2011

Budak Baju Biru & Auntie

Rutin hujung minggu kebiasaan bernafas sebagai promoter. Promoter definisi tepat bagi sarang kehidupan aku.. Promoter : 

+ promote lebih kurang + customer buat muka palat - tak kisah = janji dapat payment.

Minggu ni tugas menggairahkan sebagai promoter kotex. Aku tak malu jadi promoter kotex walhal aku bangga sebab bukan kerja yang terkutuk aku buat. Tak mencuri, tak minta sedekah, tak jadi GRO itu dah bersyukur kan? Okay bukan pasal soal rezeki nak cerita sekarang ni. Tapi pasal ini ...

Aku      : Hi miss...! Kita ada promosi tau sekarang.

Auntie : Promosi kah? Apa promosi?

Aku      : Untuk maxi 60 pieces dalam twin pack miss bole dapat 13.80 ringgit
                sahaja. Blaa blaa blaa..

Auntie : Oh saya sudah lama monopos .....

Aku      : Ohh itu macam kahh? Boleh beli kasi anak pakai. Manyak murah tau auntie.

Auntie : Anak saya semua laki laki maa. Itu wife dia pun pregnant.

Auntie itu masih tersenyum manis. Terima kasih auntie auntie bukan 1 or 2 auntie aku alami kejadian yang sama. Auntie bandar nampak terlalu muda dan moden. Oh terima kasih SK 11 berikan auntie ini semua keyakinan. Kerana diri mu begitu berharga.