Tuesday, June 21, 2011

Selamat Hari Ayahanda

Selamat Hari Bapa kepada Abah. Saya dah wish secara life after balik keje Ahad tu. But then still rasa tak puas lagi nak wish berulang kali. Hari Ibu kerja, time Birthday abah tu tak balik jugak sebab final exam. Same goes with this Father's Day tetap jugak bekerja dan tak dapat balik kampung. Hadiah untuk abah tetap ada. Cuma tak rasa kepuasaan jer la wish through on phone.

Nurul   : Hello abah. Abah tengah buat apa tu?

Abah    : Tengah baca paper. Nurul ada kat mana?

Nurul   : Ade kat kedai makan baru nak makan.

Abah    : Untunglaa abah makan biskut je.

Nurul   : Cehh nak buat ayat kesian laa tu. Benci..! Abah.. Selamat Hari Bapa,
               Semoga abah panjang umur murah rezeki.. Aminnnn! Nurul sayang abah...!

Abah    : Errrrr.... Ape pulak murah rezeki. Doa untuk diri sendiri la tu. 
               Kalau abah yang murah rezeki Nurul laa yang untung. Ye kann? Haha.

               ( Main kasar abah nih nada berbaur sinis )

Nurul   : Hehe ape pulak..! Hihi tahu tahu je.

Perbualan ringkas ini buat aku sangat merindui abah. Dari kecik abah faham serba serbi sedikit pasal aku. Contoh nya dari kecik lagi abah yang selalu beli kan baju, kasut, abah tahu coklat kesukaan aku. Abah tahu apa nak buat bila aku marah, abah pandai guna pancing yang sesuai bila aku merajuk. Bila besar abah tak malu bila aku minta abah beli kan pad dan semestinya. Abah sangat sinonim dengan anak tunggal nya ini. Sampai sekarang abah juga sangat memahami pasal teman lelaki, pasal apa yang anak nya ingin kan. Paling penting abah orang yang sangat setia dengan aku. Jadi teman lelaki yang baik untuk aku  teman yang penyabar seperti abah, pandai memasak seperti abah. Abah jangan tersedak sedak ye. Hihi ;)


Itu lah abah. Dan hanya seorang abah yang aku punya.