Friday, June 24, 2011

Kunci punya Hal

22 June 2011

Macamana entah kunci kereta boleh hilang. Dah sehari suntuk kat kelas petang tu nak balik baru perasaan kunci kereta takde dalam beg. Tak de? Hilang okay hilang...! Haruu di buat nya. Paling best sekali time tu juga beteri blekberri putus haid empty terus. Tu memang buat aku tak boleh terima terus. Tekanan tekanan. Betri tinggal 2% cepat cepat aku terus call Karem *bf aku* bagitahu apa yang terjadi. Beliau terkesimaaa sebab memang beliau yang akan bertanggungjawab dalam kebajikan kehingan macamni selalu nya. * Aku bajet lepas aku call dia mesti dia garu garu kepala tanda pening* 

Aku pun pening. Aku terus buat tawaf Sa'ie dekat MSU cari cari kunci sebatang yang hilang tu, tak jumpa jugak. Terus pegi Tesco tanya kaunter barang dia then pergi jugak kedai photostat yang aku pegi dengan Aifaa. Keputusan mengecewa kan. Aku termenung sekejap. Untung time betri tinggal 2% tu aku sempat call Karem bagitahu lokasi babywhite. Meanwhile aku pegi jugak kedai kunci tanya harga anggaran untuk menghidupkan kereta aku kembali. Wtf!! arround RM180 laa kawan kawan. Memang kene akikah duit aku camni gamak nya. Aku lupakan pasal kedai kunci tadi. Then aku teruskan semangat tunggu Karem habis kerja.

6.00 - 10.00 pm
Karem sampai operasi kopak pintu bermula. Memula tadi aku mengharap kunci ada tertinggal dalam kete ke ape. Tapi mengecewa kan kunci comel itu tiada sama sekali dalam kereta. Last solution buat kunci baru. Karem bukak starter bawak pegi kedai kunci tadi RM55 melayang. Karem sempat cakap lain kali duit gaji tu sedekah sikit dekat Masjid. Aku pun rasa macam tu. Dari pagi aku kat MSU sampai tengah malam baru sampai rumah ni sume gara-gara kunci hilang punya pasal. Aku rasa nak putus nyawa time tu. Bila dapat start balik Babywhite aku lega dan sangat menghargai bersyukur sebab aku ada babywhite ;)






Nota Kaki :
Actually ni bukan kali pertama Karem kopak tingkap kereta aku tapi dah berkali  kali. Kesnya sebab aku suka tertinggal kan kunci dalam kereta. So aku anggap memang die dah expert. Syabbbasss bhaiyaaa!