Tuesday, May 25, 2010

kete aku kene selongkar

Sangat sedih.. Pagi ni kereta aku kene ceroboh. Mule2 xperasan tapi masuk2 kete aku nampak keadaan kete aku. Ya Allah!! Ape dah jadi?

1st aku cek part radio. Alhamdulilah radio kat dalam kete ni masih ade lagi. Cume keadaan kete aku memang bersepah dengan selongkaran. Mase tu aku memang tak dapat pikir ape dah. Just go on start kete and terus menuju ke tempat keje. Time tu aku hanya mampu bersabar dan memang mengkerling meter tak sabar nak menunggu sampai ke sekolah. Sesamaoi nye kat sekolah aku terus je tepon mak .. Haha sempat gak la nages. Athoiii aku nangis sebab aku betol2 takot bile ingat kete aku kene ceroboh. Bukan pe aku tak tahu pe niat sebenar penceroboh tu. Kalo betoi die nak merompak ok lahh... or die amik radio kat dalam kete tu . Bukan mintak nye ... tapi at least aku tahu niat die. Tapi ni die sepahkan and kopak2 kan radio kete aku. Mungkin kahh ade unsur sabotaj? Dengki? Khianat?.. Tu lahh hanye orang tu je yang mengerti. Tapi aku pohon pada Allah kau tunjukkan lah aku hikmah untuk semua ni dan juga bagi keinsafan kat mereka yang buat perkara tak baik ni.






Sakit hati aku bile tengok baby white ( * panggilan manja kete aku ) diperlakukan sedemikian. Nak tak nak tulah khazanah yang aku ade sekarang dalam menemani perjalanan hidup aku. Mintak sangat jangan ape2 kan baby white dan komponen dalaman nye. Kasihanilah aku Ya Allah !

Sekarang ni aku hanya di pertemukan dengan kepasrahan aku takut pisang berbuah 2 kali. Tak nak!!! Haa lom abes citer lagi, perkara ni aku ade khabarkan kat Kak Zi, jiran depan rumah aku. Dia sangat2 terkejut. Bukan pe da lame kes cam ni tak berlaku tapi seakan bermula semula. Menurut kemungkinan Kak Zi boleh jadi die memang nak curi radio dan barang2 dalam kete aku ni tapi xsempat. Mungkin time dowg tengah rancak buat keje terlarang ni ade orang lalu so die batalkan. Tapi entah lahh .. Menurut Kak Zi lagi ade individu yang makan bende terlarang dan bende2 keras cam ganja dan dadah kat tingkat bawah rumah kami ni. Kadang2 depa ni pemerhati alam sekitar serta khazanah2 orang len Sebab pernah terjadi dulu ade di antara jiran kami yang menyidai cadar yang bernilai 300$ lesap sebegitu saja dalam masa beberapa saat. Time tu cume ade golongan2 yang Kak Zi nyatakan je tadi kat kawasan tu. So camana? Korang pikir lah sendiri.

Aku tak tahu ape yang dorang nak kan tapi aku akan lebih berwaspada lepasni. Mungkin kalo ianya berunsur sabotaj aku akur, ade kemungkinan hari ni kete aku, tulat dan tubing boleh jadi kemungkinan nya tuan punya badan atau rumah. Nauzubillah jaohkan lah sume bende2 buruk ni.

Menurut Kak Zi selain dari kejadian buruk yang menimpa aku ni, sekarang ni parking kat rumah aku sentiasa penuh. Ini fenomena yang berlaku. Banyak sangat kete2 luar yang dok menyempir parking kat parking lot uma kiteowang. Perkara ni dah di adukan dekap pihak berwajib tapi masih tiada sebarang tindakan. Last2 pihak penduduk sendiri amik keputusan calar-balarkan kete luar yang parking kat parking lot penduduk tempatan. Aku bukan nak bersetuju dengan tindakan dorang, tapi memang patutlah balasan yang dorang dapat.

Orang luar kene paham, parking lot adelah limited. If dorg pon serabut nak memenuhkan ruang memang baran la penduduk tempatan. Tak patut org luar parking kat sini sebab kami penduduk amat seksa untuk cari parking dalam tempat sendiri. Nak2 bile orang yang suke sangat balik lewat malam cam aku ni. Walopon tak selalu tapi aku penah rase keperitan ni.

Petang ni aku nak pegi buat report. Request dari aku, aku nak pihak polis giatkan rondaan di sekitar kawasan kami SEKSYEN 6. Aku mintak sangat kejadian buruk ni tak berlaku lagi kat kete aku. Untuk cuti2 panjang aku plan nak parking kat Rimbe ( kawasan rumah En Karem aku ) boleh x? ...