Thursday, May 27, 2010

A S***** Supervisor

Pagi2 lagi da dapat citer xbest. Aii xphm betullah dengan supervisor aku ni. Nak tak nak memang aku kene bersabar dan sedang bersabar. Last week die buat hati aku kaco, mulut ni memang geram2 nak kutuk die. Kembali bermunajat pada diri aku akur aku hanya student praktikal. Bukan cikgu atau teacher yang dah di iktiraf. Tapi tak payah la nak buli2 aku. Sebab student praktikal macam aku pun ade hati dan perasaan jugak. Ciss semenjak arahan die suruh aku keje sampai malam tak aku ikutkan sikap prejudis si pompuan supervisor ni terus-terusan menyelinap dalam setiap perkara yang die lakukan. Aku memaang menghitung hari nak abes kan cepat2 praktikal ni.

Camni kisahnye, Sistem tadika aku di punyai oleh 2 orang partner business as a owner tadika bg 5 buah cawangan lain. Oleh kerana mereka berdua empunya TADIKA ni ade banyak cawangan lain selain sekulah aku ni maka nya mereka berdua meletakkan tanggungjawab kat sorang Principal/Supervisor bagi setiap cawangan dan di monitor oleh Supervisor2 ni. Apa yang malangnya kat aku ni, aku dapat supervisor yang giler kuasa dan suka sangat mengarahkan workers under die macam lembu. Rate gaji da la sikit. Tapi aku tak kisah lah but aku telah di buli dengan meletakkan banyak sangat tanggungjawab dan kerja under aku. Saba je lahh kan.

Dan apa yang lebih malang nye hari ni, setelah 6 minggu aku bersama2 student aku, aku telah di arahkan turun pangkat menjadi babysitter dan bukan nya teacher kat tempat aku. Sume ni gara2 aku tak nak berkerja sampai pukul 7 start minggu lepas. Time die cakap yang aku kene jadi babysitter dan bukan teacher, separuh tangisan dah wujud dalam diri aku. Tapi nasib baiklah hari ni jugak lecturer aku datang observe. Ade sedikit keentengan kat kepala aku ni.


Apa yang lebih tidak memuaskan hati, die boleh cakap camni "sebenarnye practical student tak layak untuk mengajar but mereka masih perlu di ajar" Ohhhhh vavi!! What the hell hah? memang ketara sangat die tu giler kuasa, sume nye nak ikut cakap die. Al-maklumlah mungkin penangan kemaruk baru dapat nek pangkat dari cikgu biase pada principal

Apa yang aku nak tekankan kat sini, ni lah masalah orang melayu suke sangat menyimpan busuk hati sesama melayu dan sukar nak menolong sesama sendiri. Dan lagi 1 aku nak ingatkan kapada sesape yang ade practical student kat tempat die tak payah lah rase nak buli2 sebab 1 hari nanti Allah SWT yang membalas nya. Kalau kita permudahkan urusan orang, ALLAH akan permudahkan juga urusan kite. Ni mak aku yang cakap. Tapi memang masuk akal.

So start next week bermule lah task aku sebagai babysitter dan bukan teacher. Amat penat berfikir tentang ini dan yang pastinya aku akan pasti merindui student2 aku.
Dan thanks jugak pada Kak Tini/Madam Tini yang datang observe aku sebagai lecturer tadi. What a small world!! sebab aku dan Kak Tini pernah 1 kelas dan hubugan kami memang baik. Haha member observe member memang aku nak tergelak dan amat bersyukur. Apa yang lebih kebetulan lagi Kak Tini adalh senior aku dan dulu time die praktikal pon die praktikal kat sekula yang aku praktikal sekarang. Cume beza nye die batch o6 kot dan aku batch 07. Dan lebih membuatkan aku rase takjub rumah kami selang 1 seksyen je. Kak Tini kat seksyen 5 dan aku seksyen 6 KD.

Haha buat aku lagi seronok Kak TIni/Madam Tini offer aku untuk buat assigment dan di monitor oleh die. Wahhhh ni dah kire bagus. Tu lah di sebalik kesusahan dan penderitaan juga tekanan dengan Supervisor Allah datangkan aku 1 kunci kekuatan. Okay nak tido sat g prepare untuk balik Johor. Bye!

The Best and Sporting Staff, Kak Nani


A Little Cute Baby Kikil, I will care of him after this laa..


Teacher Shitah, now she is really got the same pressure with me .. Waa~


No caption!


All staff at my school, one of them are my S***** Supervisor!! Hahaha .. Damnn!



I like Ka Miah, she always supporting and like to gimme some advice!