Monday, May 24, 2010

RTM pon jadi isu?

Penipu yang paling besar adalah ketakutan pada diri sendiri..

Tetibe tengah layan tenet aku terdengar serlingan ayat ni dari tv2. Apa yang membuatkan aku suka sangat layan RTM ni ..

1. Firstnye sebab kat rumah aku TV3 xclear .. ade je kedengaran ZzzZZZzz dari tv tu
TV3 aku clear time hujan je. Bile cuaca terang dan okay TV3 ni pon buat perangai. Dah
bermacam cara aku buat dengan TV aku ni. But still the same thing, TV3 tetap mogok.
Kalau nak kate aku dok kat pendalamn rase nye tak kot. Kota Damansara,
memang beberapa batu tak jaoh dari Sri Pentas TV3. Dulu mase mule2 masok umah
sewa ni aku ada terpikir nak pasang astro. But di tegah oleh En. Hanis membazir
katanye, sebab aku pon bukan ade masa sangat nak tengok TV.

2. RTM espcially TV2 banyak citer komedi dan citer melayu yang logik.
Haaa sebab2 ni la jugak yang membuatkan aku menjadi penggemar stesen2 melayu.
Bukan pe, nampak sangat kat TV3 tu ada citer2 yang tak logik, banyak citer hantu
dan robot2 yang aku tak minat. Contohnye macam kapten kit dll. Memang jiwa aku
tak tersangkut ngan adegan citer2 robot ni. Nak2 skank ni makin banyak citer2 hantu.
Seriously, aku memang tak suka sangat nak layan citer hantu ni sejak sakit ri tu.
Badan aku jadi lemah semangat and lemah2 kalo tertengok citer2 hantu and eksiden.
Wahhhh seriously aku akan terus mengamuk kalo ade sesape yang bagi aku link2 yang
menyeramkan. Hahaha padan muke kat sesapa yang terkena.

3. Aku memang di latih untuk menjiwai sastera kot.
Refer kat point no 3 ni, memang dari kecik lagi mak abah and embah biase kan aku tengok
okestra2 dan muzik2 klasik kt TV2 ni. Nak2 sekarang ade lak reality TV suara bintang RTM
aku siap beli lagi CD die kat GIANT. Ape yang abah minat aku mesti minat. Tapi bakat aku
dalam irama Ghazal ni kureng cikit sebab aku kurang pendedahan. But tiap kali time karoke
aku memang xmiss bawak lagu irama malaysia lagu2 by Noraniza
Idris, Ct NorDiana and Syura. Sebab aku tak reti nak bawak lagu tinggi2. Sore aku memang
layak bawak lagu yang mendatar je. But boleh di akui la, bile ade function karoke antara
kazen2 boleh dikatakan aku lah yang paling ketinggalan .

Haa okay2 berbalik pasal tajuk kite tadi .. Penipu yang paling besar adalah ketakutan pada diri sendiri.. memang panjang kalo aku nak citer 1 persatu pasal ape yang ade kat dalam TV tu but aku try explain seringkas mungkin. Mungkin maksud yang mendalam tu die ungkapkan untuk diri kite sendiri .. Kenapa kita harus takut pada diri kita sendiri? Orang lain takkan tahu apa yang ada dalam diri kite, apa yang kita rasa, apa yang kita alami di saat hanya diri kita sendiri je yang mengetahui. Tapi percaya lah kalah menang, berjaya atau gagal dalam hidup ni hanya kita dan diri sendiri je yang kuat untuk mentafsirkan nye. Paham? Kalo tak paham tepuk dada tanya diri sendiri. kalo still tak paham buat2 paham je lahh ..~