Monday, May 24, 2010

perlukah MYDIN?


Last entry before masok tido, hehe .. Just nak share few things.. Besok aku da start mengajar balik da. Dan ini bermakna da start balik untuk hari bekerja aku . Amat letih sebenarnye tapi buat masa ni masih mampu. Tadi time tengah masak nasi goreng kuning teringat kisah minggu lepas. Time tengah masak tu la sebok la tangan ni nak menari2 melebarkan jari kat keyboard ni ha. Athhhooii~

Tak pe2 boleh citer slow2 yang penting kene habiskan sebelum tido then tomorrow boleh masok citer baru. Line tengah panas ni rugi tak citer. Meh cni nak buat poin la kasi senang cikit.

1. Mydin Tutup
2. Rompakan di rumah Kak Fira

Blaaa.. Blaa .. Bla...

Kalau nak di ikutkan mulut kecoh aku yang tak henti2 bercakap ni memang ade je perkara lain yang aku nak cerite. But sikit2 lah karang cramp tangan aku sape nak tanggung? hahaha
Okay2... Las week aku berkejar nak pi Mydin Selayang dengan En Hanis aku. Memang time tu agak rushing la. Balik keje da pukul 8 mandi2 terus keluar. Sesampainya kat lokasi ATHHHHOOIIII!! Mydin tutup sudaaaa! Wahh awal toi Mydin tutup. Memang aku betul2 tak expect Mydin tutup seawal 8.3o pm. Time aku campai je memang da clear xde sorang abang bangla pon yang kelihatan. Kire nye prestasi Mydin Selayang ni lebey kureng Mydin Chow Kit la.. tutup awal. Turut di nyatakan di sini aku bergegas pi Mydin ni atas arahan supervisor aku. Die suruh cari handsocks untuk Sport nanti. Hands sock yang kami beli ri tu terkurang 1. Tempat len susa nak cari hand sock yang ala2 polis trafik pakai tu. But last2 jumpe nye 1 handsock yang tak cukup ni kat KD jugak .. Athhooii .. Kalau tau tak payah pi Selayang, bende 5 ringgir tapi duit minyak + tol + lebih dari 10 ringgit.

Bile tutup je Mydin tu aku terus pi call Kak Fira .. ( die ni merangkap akk aku ) lebey kurang cam tu la.. but sedikit nek hangin di sini pada mule nye. Aku betol2 tak dapat call die. Hanya yang kedengaran " this is the voice mail msg, leave ur msg after the tune" toottttttttt!
Wahh tension nye aku ngan pengantin baru ni .. haha tapi dengan kedegilan tegar aku terus je call husband die lak abg fezal. Arggghh tak kira nak gak cakap ngan Kak Fira. Hahaha .. Then aku dapat cakap dengan depa. Rupe2 nye bukan sengaja minah celcom tu yang jawab. Patutt lahhhh rumah merak di rompak . Salah 1 mangse tebusan adelah handset Kak Fira.

Kak Fira, jika anda membace post ini .. sabar ye .. ini dugaan .. nanti dapat handset baru..
Kalo korang nak taw rumah Kak Fira di ceroboh melalui atap rumah. Kak fira duduk tingkat yang paling atas sekali kat teratak die. Die stay kat tingkat 5. Pencuri masok kot tu r.. Atap.. Bahaye kan? Aku pasti pencuri yang masok tu mesti tahu selok belok struktur bangunan tu. Tak baik nye.. Tapi ape yang tak boleh blaa time aku bace report polis tu .. alahai broken nye bahasa polis tu. Betul2 grammatical eror. Aku rase wajib la polis ni pi amik July paper.. Entry ni tak best pon tapi aku sekadar ingin berkongsi jer...

Kerugian di anggarkan 3 ribuu lebih tu .. Ape yang penyagak ni amik? ( Handset, Sebiji Latop, Cincin Kawen depa, ) yang len2 aku tak sempat tanye. Ape yang aku harap and doakan untuk pengantin baru ni moga kekal ke akhir haya. Allah datangkan kite sedikit kesusahan mungkin bagi menampung kesenangan untuk masa hadapan. Aku bahagia bile tengok mereka yang aku sayang bahagia.





ni die salah 1 cinte di alam friendster yg suda selamat di ijabkabulkan


amat bahagia di samping mereka yang menyayangi saya!


kak fira and me.. grad gak kak fira kan .. next turn aku lak!