Monday, May 24, 2010

mengantok ke tak?


Tik tok tik tok .. tik tok tik tok .. mase betol2 menunjukkan 4.40 pagi, malam isnin.. mata aku belom mengantok lagi but badan dan pingang tak payah cakapla memang terasa amat kebas.. Start je celik mata sampai sekarang keje aku kat depan latop je.. Bermakna 24 jam aku hari ni sekadar bersama internet .. Waahh!! ini tak boleh jadi.. Yang mujurnye aku da ciap case study dan report duty aku. Dan yang paling nasib baik lagi guard penjaga aku da tido sejak pukul 12 tadi .. Yaaa adakah aku betol2 lucky? But x mungkin esok seakan hari ni kan. Haha nasib ko la nurul kalo besok2 kene marah .. Mak kate tido lambat boleh mengakibatkan jerawat tumbuh banyak kat muke. Tapi camne dengan kes yang suke tido still banyak jerawat nye .Debaran hati makin terasa dan aku tak taw napa. Rasa excited nak balik Johor makin memuncak. Mungkin excited wahhh kalo orang nak kate aku kemaruk pon kemaruk la aku tak kire. Aku memang betol2 menghitung hari nak balik Johor.



Kalo nak taw kenapa meh cni aku nak cite : minggu lepas aku dapat kol dari mak and abah .. Dorang memang betol2 pakse aku soh balik .. Wahhh terpaksa! Tapi aku berkeras tak nak balik. Bukan sebab aku tak sayang depa tapi yelah musim2 praktikal ni 2 hari yang aku ada Sabtu dan Ahad ni la aku merehatkan diri. Aku plan nak balik time wesak ni sebenarnye, tapi dorg tetap berkeras suruh aku balik. But last2 aku tak balik .

Selasa lepas:

Emak : Salam nurul, bz ye? Nurul ade kat sekolah ke? Kejap lagi abah ade suprise untuk Nurul
on 3g ye ?..
Aku : Ok mak, ( dlm hati berdetik : wahh beria mak ni taulah kat kg dah ade 3g)

Setengah jam selepas mak kol 1 video call aku received dari abah.. Abah tanye nak balik ke x nak.. Aku kate nak tapi nanti time wesak.. Tibe2 .. Jeng... Jeng ... Jenggggggg...
Wahhh betapa teruja nye aku time tengok ape yang abah tunjukkan kat aku .. Betul ke ni? aku rase cam nak menangis .. Gara2 terharu . Abah cakap ni die hadiah kan sempena result yang aku dapat 3.80 baru ni.. wahhhhh sayangnye kat abah .. ( dlm hati ; cis xgune punye anak baru nak sayang )

Aku memang tak sangka suprise yang abah janjikan terlalu besar dan tak ternilai bagi aku .. Waaaaaa~ aku dapat BMw 5 series? abah bia betol tapi tu la kebetulan yang abah jadikan reality. Sume ni gara2 aku asyik merungut sebab abah belikan mak kete baru but aku tak dapat. Ahaa.... memang betol2 la abah bagi aku terharu. Abah beli cash xmau bagi anak die pening pala nak kene wat payment di kemudian hari. Perkara ni la yang buat aku excited tak saba nak balik dalam mase terdekat ni.. ni bawak bende baru.. Sebab ape abah dan mak soh aku balik and terlalu mendesak? Sebab depa nak aku sign kt roadtax and insurance! Owhhh abah dan mak sayang nye pada mereka! Adakalanye setiap yang aku impikan pasti jadi kenyataan .. Tapi kawen? Abah tak bagi kawen lagi la.. haha yang memang tak dapat. Kalo bole aku pon tak nak kawen awal2 sebab aku nak bina kerjaya sendiri dulu. Bila jadi bini orang aku nak jadi bini yang bekerjaya, elegant kaliber.. Ok2 berbalik pasal mak dan abah . Now depa menunggu aku untuk balik sign sume yang patot aku sign.

Kami sekeluarga ade plan nak g Terengganu and Pahang time wesak ni ronda2 makan angin. Rase da lama sangat kami sekeluarga tak makin angin selalunye makan nasi je. Pape pon jutaan ribuan terima kasih abah dan mak. Aku sayang sangat kt dorg. Menurut Hanis Ismail maka makin tinggi la maintenance aku pasni . Jangan riso aku tak bercadang nak bawak balik BMw tu ke KL dalam mase terdekat. Sebab BM abah dan mak bekalkan untuk degree nanti. Aku ada cakap yang aku nak g pahang kat karem time wesak ni .. the die tanye aku untuk ape g Pahang time wesak ni .. Aku jawab lah "UNTUK PINANG DIE!!" hahahaha..




* Aku tak dapat nak tangkap gambar sebenar lagi tapi ni lah gambaran yang mak ngan abah ckp .. dan juga hasil ingatan dari situasi yang abh 3g tu