Saturday, July 3, 2010

LUMIX update tertunda

Setelah seminggu lebih aku tak ber'LATOP dan juga tak ber'TENET finally aku jumpe gak tempat berteduh sementara waktu. Bermaksud ade yang baik hati sanggup nak pinjam kan latop die kat aku. Bukan senang2 taw orang nak bagi kite pinjam benda mahal ni tapi atas kepercayaan yang di berikan dia bagi aku pinjam latop die ni. Sape orang tu? She is my luvly sis la sape g.... affira rani luvly sis Latop aku di jangkakan berada kat kedai tu around 2-5 days.
* Pavi I miss u like crazy syg!!

Okai sabar je la kan. Tapi yang sebenarnya aku menyesal gak terhantar C Pavi aku tu kat kedai Sunway Damansara. Costly to refurbishment da la mahal around RM380, mahal kan? Sebab chipset die yang rosak ni sume gara2 aku suke sangat ber"TENET sampai ke pagi.

Okai bukan nak citer pasal tu but then nk update bende yang tertangguh. Last Sunday sempat gak aku bershopping. Finally aku dapat gak bende yang aku aimkan dalam 2 minggu dah aku AIM bende ni. Sebelum nak beli tu sempat aku tanya kat ali apeng pasal bende yang aku aim. Dahh kalo tanye kat apeng tak len tak bukan mestilahh pasal camera kan? Haha ..

Okehh aku aim LUMIX by Panasonic sebenarnye. Finally aku dapat gak. Before nak beli tu sempat gak En Mon gi mesej2 Apeng ni tanye pendapat die, Apeng still cakap Lumix gak yang terbaik. Tak gi tu Apeng? Time tu confuse gak sebab ade few of brand yang aku berkenan cam Olympus and Samsung. Sebab ape aku berkenan sebab LCD die cantik. Enuf Nurul jangan terpedaya dengan LCD nye okehh!

Pikir puye pikir nek fenin tokey kedai tu layan kami. Nasib bek service die okay kan so lastly aku angkat LUMIX gak. Aku siap cakap lagi " kalo tak de kaler Pink saya tak angakt !!" seb bek ade kan. Mule2 terpikir gak nak angkat Samsung tu sebab funtion die best tapi tak de kaler Pink so aku prefer Lumix with Pink color.  Ahaks.. Memang best.

Now aku da jadikan bende ni wajib untuk aku gi memane. Kire nyawe no 4 la kan. Bende ni aku anggap cam Handset. Tak senang duduk kalo aku tertinggal.

Ekceli dulu aku memang tak minat dan kaku untuk bergambar, orang kate tak delah terlalu addicted ekceli like now. But since aku di jadikan model untuk improve skill Apeng aku jadi cm ter'addicted. Lantak la orang nak kate muke aku tak lawa ke ape. Haha Apeng sendiri yang cakap aku tak fotogenik. Ahh lantak lah nyah. But seriously now 'm addicted. Ni belum C Nad ade SLR lagi. Kalo die dapat SLR nanti tak tahu lah ape akan jadi.


Aku pilih Pink Color tu. Jambu tak? Hahaha.. Ape yang best dengan Lumix ni?
- Harga berpatutan standard price la kan
- Boleh zoom 5x lebih pantas, easy kan..
- 12 Megapixel okay la at least puas hati
- Harga die dengan +RM50 korg bole dpt waranti untuk 3years..

Sekian,