Tuesday, July 6, 2010

U tak APPROACH i tak TAHU

Bola? Camane aku taw mengenai bola? Sejak bile aku mule berjinak2 dan meminati bola? Kerana dahulu nye , jangan kate kan bola istilah itu pun aku tak boleh nak dengar. Semua nye berubah cetusan inspirasi dari seseorang yang bole di katakan penting dalam hidup ini.


Bola? Football? Sejak dari dulu lagi aku memang tak suke ape2 yg berkaitan dengan bola. Mungkin since my early childhood time abah dengan mak memang tak nak expose langsung everything bout bola. Senang kire aku memang tak tahu langsung la pasal bola2 ni. Sampai 1 tahap aku tertanya2 ape yang interesting pasal bola ni, sampai kaum2 a big fan of football sanggup bersengkang mata demi football dan juga futsal.
Malahan abah dan mak sendiri amat membenci sukan tersebut. Akhirnya mengakibat kan anak mereka juga langsung tidak memahami bola dan amat2 membenci futsal dan bola pada asalnya. Tapi kesengsaraan ini amat di rasakan pabila saya mendapat sorang teman yang amat addicted pada sport espcially futsal dan football. Kerap kali pergaduhan tercetus kerena ini. Okai di pendekkan cerita, saya terpaksa akur bahawa sume itu untuk kesihatan hidup. Tidak salah rase nye jika diri ini uba memahami erti sukan tersebut .

Hingga 1 hari saya mintak En Mon approach saya untuk memahami erti sebenar BOLA? FOOTBALL dan FUTSAL. Saya kata pada nya " Kalo awak nak sy memahami apa yang awak minat, (BOLA) memahami antara 1 sama lain sy bersedia tapi sila bg panduan untuk saya minat pada bola seperti awak. Sy mohon " Waahh dramatis kahh?

So since hari itu, saya cuba ikut-ikutan apa yang dia buat mengenai bola, kami menonton bola bersama, memahami itu dan ini sume nye pasal bola, dan malam td kami bergaduhh pun mengenai bola. Nether vs Brazil kan. Saya Brazil dan die? Haha malas nak citer sebab team yg saya vote kalah .. Saya tidak arif lagi dlm memilih team. But Barzil bermain dengan penuh strategy tapi ade select sikit. Acehhh tertuka topik dan sekarang rase nye sy kurang untuk marah2 dan bermurung pasal bola. Sebab selalu je die ajak saya untuk menonton world up sejak akhir2 minat saya yang mendalam ini.
Dia bagi saya mase untuk saya memahami ini. Maka sekarang jarang la pergaduhan tercetus kerana bola.

Saya bagi die masa ber bola, kerana die tahu membezakan mase kami. Saya bagi die mase, luang dan kesempatan termasuk lah smoking. Sebab saya tak marah die nak smoke tapi jangan keterlaluan. Sini ade sikit gambar kami sepanjang menonton bola.. Haha sempat2. Tapi time ni GERMANY vs ENGLAND. Ohhh da lame dah gambar ni. Tapi bia la di kata da basi masih mau la update sebab da niat da nak mengupdate kan. Ade reason kenapa delay. Latop rosak.

Okay kat bawah ni sikit pix semase kami pi menonton bola 2 minggu lepas time ENGLAND vs GERMANY.  Kami tak pegi berdua sebalik nye berempat. Apeng dan Anoi antara kami.


 

Sakan erk.. 



Antara bekalan dari rumah. Ciap J-Co dan Hot Dog panas lagi. 


Okay nak balik dah sekian. ^^



P/S :
Entry ni aku dedikasikan untuk seseorang yang banyak menemani aku untuk same menempuhi segalanye dalam mengenali erti hidup.